„Jakbym był na imprezie neonazistów, to bym grzecznie hajlował jak opisany przez Karnowskich operator TVN. Myślę, że to najrozsądniejsze rozwiązanie niż tłumaczenie im w środku lasu, że Hitler był zbrodniarzem a oni są idiotami” - napisał na Twitterze Adam Ozga z Radia TOK FM w odpowiedzi na zarzuty, że operator TVN „hajlował” na urodzinach Hitlera nagranych przez st....

Redakcje katolickie zaczynają już być multimedialnymi kombinatami.  Trzeba jednak pamiętać, że technika nigdy  nie może zastąpić człowieka....

Maszyny mogą nie tylko prezentować gotowe wiadomości, co ostatnio pokazali Chińczycy, ale stawia się już przed nimi coraz ambitniejsze dziennikarskie zadania…    Niektórych może zdumiewa, jak bardzo wygenerowani cyfrowo prezenterzy TV zademonstrowani niedawno przez chińską agencję Xinhua są podobni do ludzi w tych samych telewizyjnych rolach. Nie chcę być złośliwy, ale wyn....

Popularne żołnierskie powiedzenie mówi, że każdy żołnierz nosi w swoim plecaku buławę marszałkowską. Ale jak każda reguła i ta ma swoje wyjątki....

Z kim lub czym zazwyczaj się zmagamy? Z tym, co albo nas przewyższa, albo nie dorasta do naszych duchowych i politycznych  aspiracji. Jacek Wegner w najnowszej książce „Zmagania z Ojczyną staroświeckiego Polaka”  mocując się z Ojczyzną  przyznaje, że czyni to z  perspektywy dawnych wartości  polityczno-moralnych....

Czy dekoncentracja mediów stanie się czymś więcej niż powracającym co jakiś czas mirażem – tego nie wiadomo. To plan ze wszech miar ryzykowny politycznie, więc być może rządzący nie zdecydują się na jego realizację....

Ubrana w lekką formę, filozoficzna próba refleksji nad rzeczywistością – tak o nowej książce Bronisława Wildsteina mówili uczestnicy dyskusji zorganizowanej przez Państwowy Instytut Wydawniczy i Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich.    „O kulturze i rewolucji” Bronisława Wildsteina jest zbiorem esejów, felietonów publikowanych w ostatni....

Zanim kilka lat temu zaczęłam pracować w Studiu Reportażu i Dokumentu, w jednym z programów Polskiego Radia prowadziłam różne audycje. Już wtedy mogłam decydować o doborze tematów i gości, rozmawiać z nimi o tym, co mnie interesowało....

Ruch kadrowy z mediów do branży public relations trwa od samego początku PR w Polsce, czyli od przełomu lat 80. i 90....

Śledząc statystyki sprzedaży gazet, głównie tygodników, trudno nie zauważyć trwającego od miesięcy fenomenu „Tygodnika Powszechnego”: wśród tygodników społeczno-politycznych jemu jednemu systematycznie rośnie sprzedaż. Może nie oszałamiająco, ale jednak....

12345678910 >>