PRAWO

 

Oshee Polska żąda od "Faktu" sprostowania tekstu o "kłamstwie na etykietach"

Po tym jak dziennik "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) podał w poniedziałek, że producenci napoju Oshee for Runners "kłamali na etykietach", Oshee Polska żąda publikacji sprostowania i nie wyklucza złożenia pozwu lub aktu oskarżenia z art. 212 Kodeksu karnego. Temat podchwyciło wiele mediów.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Sąd nad Agorą

Za dwa tygodnie poznamy wyrok sądu w procesie, który PiS wytoczyło dziennikarzowi Wojciechowi Czuchnowskiemu i wydawcy "Gazety Wyborczej". Chodzi o tekst Czuchnowskiego pt. "Mafijne państwo PiS", który ukazał się w druku oraz na portalu gazety. Autora oburzyło ułaskawienie przez prezydenta Andrzeja Dudę b. szefa CBA Mariusza Kamińskiego. PiS żąda przeprosin i nakazania redakcji usunięcia tekstu z portalu oraz nieumieszczania do w przyszłości.

Źródło: „Gazeta Polska Codziennie”

 

LUDZIE

 

Czytelnicy pomogli Krzysztofowi M. Kaźmierczakowi zebrać fundusze na drugą część jego powieści

Już na półmetku akcji crowdfundingowej prowadzonej w serwisie Wspieram.to Krzysztof M. Kaźmierczak, dziennikarz śledczy "Głosu Wielkopolskiego" i przedstawiciel Komitetu Społecznego im. Jarosława Ziętary, zebrał potrzebną kwotę do wydania drugiej części powieści kryminalnej "Krótka instrukcja obsługi psa". Inspiracją do napisania książki jest sprawa zabójstwa dziennikarza śledczego "Gazety Poznańskiej" Jarosława Ziętary.

Źródło: Press.pl

 

TVN24 kończy 15 lat

9 sierpnia 2001 r. ruszył kanał TVN24, pierwsza stacja informacyjna w Polsce. W pierwszym roku miała ona średnio 0,45 proc. udziału w rynku telewizyjnym, a obecnie wynik ten wynosi 3,79 proc. - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Skargi do KRRiT na ostre żarty Jana Pietrzaka w TVP Kultura

Do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wpłynęło pięć skarg dotyczących żartów Jana Pietrzaka w czasie koncertu, który wyemitowano w TVP Kultura. Chodzi o jubileuszowy koncert zorganizowany przez Klub Ronina. W trakcie występu satyryk nie szczędził krytyki Platformie Obywatelskiej i Nowoczesnej. Zdecydował się też na personalne ataki pod adresem np. Tomasza Lisa, Ewy Kopacz, Ryszarda Petru czy nawet Kuby Wojewódzkiego.

Źródło: Wirtualna Polska

 

Klaudiusz Pobudzin nowym szefem "Teleexpressu"

W poniedziałek zarząd Telewizji Polskiej odwołał Marka Walencika ze stanowiska kierownika redakcji "Teleexpressu". Nowym szefem został Klaudiusz Pobudzin, który od stycznia br. był reporterem "Wiadomości" TVP1. Walencik kierował redakcją od lutego br.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Sławomir Zieliński odchodzi z biura programowego TVP

Sławomir Zieliński rozstaje się z TVP. Nie chce jednak komentować sprawy. Zieliński od kwietnia 2013 roku był dyrektorem biura koordynacji programowej TVP. W lutym br. prezes TVP Jacek Kurski odwołał go ze stanowiska, ale Zieliński pozostał w biurze programowym jako główny specjalista.

Źródło: Press.pl

 

"Pegaz" znika z TVP1. Od jesieni tylko w TVP Kultura

Jesienią na antenę TVP Kultura trafi kolejna seria magazynu "Pegaz". Program nie będzie już jednak emitowany w Jedynce. "Pegaz" został przywrócony do TVP1 w marcu br. Program był emitowany w środy o godz. 22.30, a prowadzili go Agnieszka Szydłowska i Marek Horodniczy.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Węgierska telewizja publiczna nie informuje o uchodźcach nawet podczas igrzysk

Węgierska telewizja publiczna ignoruje występy sportowców startujących na igrzyskach olimpijskich w zespole złożonym z uchodźców z różnych krajów. Austriacki dziennik "Der Standard" podał, że komentator węgierskiego kanału telewizyjnego M4 konsekwentnie unikał wymieniania nazwiska pochodzącej z Syrii pływaczki Yusry Mardini. Według gazety węgierski dziennikarz Jenö Knézy przemilczał nawet fakt jej zwycięstwa w wyścigu eliminacyjnym.

Źródło: Press.pl

 

Anna Popek i Paulina Chylewska poprowadzą „Co słychać Polsko” w TVP1

Pod koniec sierpnia TVP1 zacznie emitować po „Teleexpressie” nowy program lifestylowy „Co słychać, Polsko”, prowadzony przez Annę Popek i Paulinę Chylewską. Zastąpi on w ramówce „Świat się kręci”, z którego nadawca zrezygnował w czerwcu br. Jak przekazało nam centrum informacji TVP, program jest autorskim formatem nadawcy i będzie produkowany wewnętrznie.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Poprzednia wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: http://old.sdp.pl