PRAWO

 

"Gazeta Finansowa" wygrywa w sądzie z Narodowym Centrum Kultury

Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił w całości pozew Narodowego Centrum Kultury o naruszenie dóbr osobistych wobec wydawcy "Gazety Finansowej". Tygodnik opublikował tekst o finansowaniu przez NCK książek o tematyce finansowej, których autorem był Ryszard Petru ("Kto wypromował Rysia Petru? Kampania Nowoczesnej za publiczne pieniądze?" autorstwa Grzegorza Jakubowskiego). Sąd zasądził również zwrot kosztów procesu na rzecz wydawcy "GF".

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Niszowy bloger nie musi na bieżąco filtrować komentarzy

Europejski Trybunał Praw Człowieka uznał, że nie można karać twórców małego bloga za to, że zbyt późno usuwają obraźliwe wpisy swoich czytelników. Skargę w tej sprawie złożył do ETPCz Rolf Pihl. Na blogu prowadzonym przez małe stowarzyszenie ze Szwecji pojawi się wpis oskarżający go o powiązania z partią nazistowską. Pod nim pojawił się też wkrótce anonimowy komentarz, w którym zarzucono mężczyźnie, że jest "naprawdę ostrym ćpunem". Następnego dnia twórcy bloga wykasowali komentarze i przeprosili mężczyznę. Mimo to postanowił on dochodzić swoich praw, najpierw przed sądami w Szwecji, potem przed ETPCz.

Źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”

 

Katarzyna Gójska-Hejke i Tomasz Sakiewicz muszą przeprosić Milana Suboticia za tekst z "Gazety Polskiej"

Sąd Najwyższy odrzucił skargę kasacyjną na wyrok nakazujący dziennikarce "Gazety Polskiej" Katarzynie Gójskiej-Hejke i redaktorowi naczelnemu pisma Tomaszowi Sakiewiczowi przeproszenie Milana Suboticia, byłego sekretarza programowego TVN, za podanie w artykule w "GP", że Subotić współpracował z WSI po 1993 roku.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

LUDZIE, INSTYTUCJE

 

Ekipy Telewizji Biełsat zatrzymane podczas protestów na Białorusi

Na Białorusi, gdzie w kilku największych miastach odbywały się w protesty przeciwko dekretowi, nakładającemu podatek na niepracujących, doszło do zatrzymania dziennikarzy relacjonujących i pokazujących protesty na żywo. Aresztowane zostały m.in. ekipy Telewizji Biełsat (podczas relacjonowania protestów w Brześciu, Orszy, Witebsku i pod Rohaczewem). Dziennikarzy zatrzymywano m.in. pod pretekstem, że poruszają się niesprawnym samochodem lub zachodzi podejrzenie, że samochód jest kradziony i trzeba to sprawdzić.

Źródło: Press.pl

 

Polskie Radio analizuje udział Wojciecha Manna w reklamach sklepów Saturn

Polskie Radio analizuje pod względem prawnym udział dziennikarza Trójki Wojciecha Manna w kampanii reklamowej sieci sklepów Saturn. Nadawca zapewnia, że nie szykuje się do zakończenia współpracy z Mannem.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Dwa czołowe włoskie dzienniki w jednym wydawnictwie

Włoski regulator rynku medialnego wyraził zgodę na przejęcia grupy wydawniczej Itedi przez jej konkurenta - wydawnictwo L’Espresso. Oznacza to, że transakcja połączenia zostanie sfinalizowana na rok po jej ogłoszeniu. Nakładem L'Espresso ukazuje się dziennik "La Stampa", a Itedi wydaje konkurencyjny tytuł - "La Repubblica". Gazety nadal mają ukazywać się oddzielnie i nie jest planowane połączenie ich redakcji. Ma za to dojść do połączenia procesów związanych z drukowaniem i dystrybucją obu tytułów.

Źródło: Press.pl

 

Marek Zając i Agaton Koziński z audycjami w Polskim Radiu 24

W Polskim Radiu 24 Marek Zając wspólnie z Dominikiem Zdortem zaczęli prowadzić audycję "Dwaj panowie Z", a Agaton Koziński wspólnie z Jerzym Jachowiczem - "Dwóch na jednego". "Dwaj panowie Z" jest emitowana od początku marca we wtorki o godz. 21:33, a "Dwóch na jednego" w niedzielę o godz. 16:33. Obydwie audycje poruszają tematy społeczno-polityczne.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Robert Makłowicz atakuje TVP. "Zmanipulowali moją wypowiedź"

Krytyk kulinarny napisał na Facebooku sprostowanie, w którym tłumaczy, czego dotyczyły jego słowa opublikowane w wiosennym spocie promocyjnym Telewizji Polskiej. - Smakuje wyłącznie słodko i doskonale - tak Makłowicz miał powiedzieć o telewizji publicznej według narracji zaprezentowanej w nowym klipie. Jak się okazało, jego słowa zostały zmanipulowane. Robert Makłowicz wytłumaczył, że setkę z jego udziałem nagrano w kontekście promocji programu "Bake Off: Ale ciacho!". Nie chodzi więc o podsumowanie tego, jaką jakość prezentują wszystkie programy Telewizji Polskiej ogółem.

Źródło: WP.pl

 

Tomasz Skłodowski dyrektorem TVP Warszawa

Tomasz Skłodowski został p.o dyrektora TVP Warszawa. Zastąpił na tym stanowisku Jacka Sobalę, który został szefem Polskiego Radia. Decyzję o wyborze Skłodowskiego na p.o. dyrektora warszawskiego oddziału TVP podjął zarząd Telewizji Polskiej. Tomasz Skłodowski od sierpnia jest także szefem TVP3, czyli Ośrodka Programów Regionalnych.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Juliusz Braun chce kary dla TVP za sposób relacjonowania wyboru Tuska na szefa RE

Członek Rady Mediów Narodowych Juliusz Braun w piśmie do szefa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witolda Kołodziejskiego zwrócił się o podjęcie działań "w związku z rażącym naruszeniem przez Telewizję Polską zasad obiektywizmu i rzetelności w programach związanych z wyborem Donalda Tuska na przewodniczącego Rady Europejskiej". Według Brauna, który był prezesem telewizji publicznej w latach 2011-2015, przekaz zawarty w programach emitowanych na antenie TVP był jednostronny i tendencyjny.

Źródło: Press.pl

 

Mateusz Magdziarz dyrektorem TVP3 Opole, Tomasz Szymborski TVP3 Katowice

Podczas czwartkowego posiedzenia Rada Mediów Narodowych wybrała dyrektorów ośrodków TVP w Katowicach i Opolu. Mateusz Magdziarz został dyrektorem TVP3 Opole, a Tomasz Szymborski - TVP3 Katowice. Przez ostatni rok pełnili oni obowiązki dyrektorów tych oddziałów.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Oprac. Piotr Wolniewicz

 

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Poprzednia wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: http://old.sdp.pl