PRAWO

 

Sąd oddalił pozew Lecha Wałęsy

Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił powództwo Lecha Wałęsy o opublikowanie sprostowania w "Wiadomościach" TVP 1. Wałęsa żądał sprostowania informacji, że IPN potwierdził jego współpracę z SB. Wałęsa domagał się także sprostowania informacji, jakoby grafolog potwierdził autentyczność znalezionych w domu Czesława Kiszczaka dokumentów dotyczących TW "Bolka". Pierwotnie żądane od TVP sprostowanie zaczynało się od słów: W „Wiadomościach” podaliśmy nieprawdziwą informację...", co przy braku podpisu pod tym tekstem Wałęsy mogło sugerować odbiorcy, że autorem sprostowania jest redaktor naczelny, a nie sam Wałęsa. Sąd podkreślił, że istotą sprostowania jest nie wypowiedź redaktora naczelnego, lecz właśnie osoby, której dotyczy określona informacja. Decyzja sądu jest nieprawomocna. Pełnomocnik Wałęsy, radca prawy Paweł Janc zapowiedział, że wniesie apelację.

Źródło: TVP.info.pl

 

Nicka w internecie nie obejmuje ochrona dóbr osobistych

Niemożliwe jest naruszenie dobrego imienia abstrakcyjnego użytkownika forum internetowego, posługującego się wyłącznie określonym loginem, który nie pozwala na identyfikację osoby. Uznał tak Sąd Apelacyjny w Warszawie. Sprawa, która legła u podstaw orzeczenia, dotyczyła wpisów na forum internetowym wspólnoty mieszkaniowej. Jeden z użytkowników poczuł się obrażony słowami, jakimi zwrócił się do niego moderator serwisu oraz zablokowaniem mu konta na forum. Wytoczył sprawę o naruszenie dóbr osobistych. Ta zawędrowała aż przed oblicze sądu apelacyjnego.

Źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”

 

LUDZIE, INSTYTUCJE

 

60 tys. zł na szkolenia medialne marszałka Sejmu przez firmę byłej dziennikarki TVP

Kancelaria Sejmu podpisała umowę o półrocznej współpracy z firmą Gall Media należącą do Lidii Gall (w przeszłości dziennikarki Telewiji Polskiej i "Tygodnika Solidarność") w zakresie przygotowania strategii komunikacji medialnej i szkoleń medialnych dla marszałka Sejmu Marka Kuchcińskiego i jego współpracowników. Wartość umowy to 60 tys. zł. Informację o umowie podano we wtorek na twitterowym profilu pokazującym ciekawe fragmenty dokumentów publicznych.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Karolina Bujak w zespole Gazeta.pl

Do zespołu portalu Gazeta.pl (Agora) dołączyła Karolina Bujak, była redaktor naczelna Mamadu.pl (NaTemat.pl). Newsroom zasilił także Tomasz Setta, dotychczas redaktor portalu Tvn24.pl. Karolina Bujak bierze udział w pracach nad nowymi projektami redakcyjnymi w Gazeta.pl, z kolei Tomasz Setta będzie tworzył materiały do serwisu Wiadomosci.gazeta.pl.

Źródło: Press.pl

 

Obraźliwe treści i ataki hakerskie największymi zagrożeniami w polskim internecie

Według raportu CERT Orange Polska w 2016 roku zanotowano ponad 17 tysięcy przypadków różnego rodzaju ataków w polskim internecie, co daje niemal 47 przypadków dziennie. 40 procent z nich dotyczyło nielegalnych i obraźliwych treści, a prawie jedną piątą stanowiły próby włamań. Zdaniem ekspertów 2017 rok przyniesie większą liczbę zagrożeń w segmencie Internetu Rzeczy i urządzeń mobilnych.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

"Super Express", podobnie jak "Fakt", dzięki zmianie formatu zaoszczędzi na papierze

"Super Express" (Grupa ZPR Media) jest drukowany w nieco mniejszym formacie niż dotychczas. Szerokość stron "SE" nie zmieniła się (28,9 cm), ale wysokość od początku marca br. jest mniejsza o 3 cm (35 cm). Wcześniej na podobny format przeszedł "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska).

Źródło: Press.pl

 

Michał Pol będzie reklamował firmę bukmacherską Fortuna

Redaktor naczelny "Przeglądu Sportowego" Michał Pol zaczął stałą współpracę reklamową z firmą Fortuna zakłady bukmacherskie. Działania marketingowe z udziałem dziennikarza zaplanowano do końca br. Współpraca z Fortuną odbywa się za zgodą szefostwa Grupy Onet-RASP. Pol to kolejny dziennikarz sportowy występujący w kampaniach reklamowych. Komentator Telewizji Polsat Mateusz Borek od kilku lat promuje firmę bukmacherską Betclick, a w ub.r. wystąpił w reklamach banku BZ WBK.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

PSL: projekt likwidujący abonament RTV w Sejmie

Polskie Stronnictwo Ludowe złożyło w Sejmie projekt ustawy likwidujący abonament RTV. Ludowcy chcą, aby Telewizja Polska oraz Polskie Radio były utrzymywane m.in. z dotacji budżetowej Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w wysokości 750 mln zł. Oprócz tego finansowanie zapewniałyby dobrowolne wpłaty osób fizycznych, obrót prawami do audycji oraz z reklam i audycje sponsorowane. PSL domaga się również abolicji dla osób, które zalegają z opłatami abonamentowymi.

Źródło: PSL.pl

 

Polskie Radio z większymi wpływami z reklam i opłat abonamentowych

Przychody Polskiego Radia wyniosły w ub.r. 293 mln zł i wzrosły o 1,8 proc. w stosunku do 2015 roku - wynika ze sprawozdania spółki z wykorzystania środków abonamentowych. Z abonamentu rtv spółka otrzymała 185,9 mln zł, tj. o 3 proc. więcej, niż rok wcześniej. Z kolei agencja reklamy radia uzyskała 65,5 mln zł przychodów - wzrost o 6,3 proc.

Źródło: Press.pl

 

GIODO i minister Kowalczyk zgłosili uwagi do nowelizacji ustawy abonamentowej

Angażowanie dostawców telewizji płatnej, czyli podmiotów prywatnych, w pobór abonamentu RTV, co zakłada projekt noweli ustawy abonamentowej, budzi wątpliwości GIODO. Minister Henryk Kowalczyk w uwagach do projektu podnosi m.in. kwestię równego traktowania odbiorców tv kablowej i cyfrowej oraz naziemnej. Edyta Bielak-Jomaa oraz Henryk Kowalczyk przedstawili swoje stanowiska w ramach konsultacji społecznych i międzyresortowych projektu ustawy abonamentowej.

Źródło: Money.pl   

 


Średnio dziennikarze zarabiają 3,5 tys. zł. Raport Sedlak & Sedlak

3387 zł - tyle wynosi średnie wynagrodzenie dziennikarzy w firmach zatrudniających do 50 osób, 4147 zł tam, gdzie pracuje od 40 do 249 osób, a 4 tys. zł w największych spółkach. Płace w raporcie Sedlak & Sedlak są kwotami brutto. Do badania wybrano 406 dziennikarzy (218 mężczyzn, 188 kobiet) zatrudnionych na umowę o pracę. I tak w Warszawie zarabiają oni średnio 5267 zł, Łodzi - 5151 zł, Gdańsku - 3638 zł, Katowicach - 3536 zł, Krakowie - 3527 zł, Poznaniu - 3258 zł, a w Toruniu - 3136 zł.

Źródło: Press.pl

 

Warsaw Business Journal Observer zmienia się w Warsaw Business Journal

Grupa Valkea Media, wydawca anglojęzycznego miesięcznika biznesowego Warsaw Business Journal Observer, przeprowadziła relaunch magazynu, zmieniając nazwę na Warsaw Business Journal. Magazyn zyskał nowy logotyp i nowy układ, który nawiązuje do wydawanego w poprzednich latach tygodnika o tym samym tytule. Funkcję redaktora naczelnego objął dotychczasowy wydawca Morten Lindholm. Zastąpił Jacka Ciesnowskiego, który rozstał się z wydawnictwem.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Michał Majewski odszedł z dziennikarstwa

Michał Majewski po 23 latach odszedł z dziennikarstwa. Dołączył do zespołu firmy strategicznego doradztwa komunikacyjnego Bridge. Ma odpowiadać za tworzenie nowej usługi Bridge: raportów specjalnych. Michał Majewski pracował wcześniej m.in. w serwisie Kulisy24.com, tygodniku "Wprost", "Dzienniku" i "Rzeczpospolitej".

Źródło: Press.pl

 

Telewizja Puls chce unieważnienia przez KRRiT koncesji Super Polsatu

Telewizja Puls wystąpiła do KRRiT z wnioskiem o unieważnienie zmiany koncesji wyspecjalizowanego kanału sportowego Polsat Sport News na wyspecjalizowany dla osób niepełnosprawnych kanał Super Polsat. - Cyfrowy Polsat, preferując kanał swojej spółki zależnej, kosztem Telewizji Puls, naruszył reguły ochrony konkurencji i otwartego charakteru audiowizualnych usług medialnych - mówi Dariusz Dąbski, prezes Telewizji Puls.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Oprac. Piotr Wolniewicz

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Poprzednia wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: http://old.sdp.pl