Szef Ringier Axel Springer Media pisze pracownikom o wygranej Tuska z Kaczyńskim i radzi: podpowiedzmy czytelnikom, jak zostać w UE

Mark Dekan, prezes Ringier Axel Springer Media AG, w liście do pracowników polskiego oddziału firmy ocenił, że reelekcja Donalda Tuska na szefa Rady Europejskiej wbrew stanowisku polskiego rządu to przegrana Jarosława Kaczyńskiego oraz "ideologii i prymitywnych manipulacji". - Pamiętajmy, że większość naszych czytelników i użytkowników należy do tej miażdżącej większości, która popiera członkostwo Polski w UE. Podpowiedzmy im co zrobić, żeby pozostać na pasie szybkiego ruchu i nie skończyć na parkingu - stwierdził. List został w czwartek opisany w głównym wydaniu "Wiadomości".

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

W TVP 2 rusza "Przybliżenie" - talk show Piotra Goćka i Rafała Ziemkiewicza

W piątek 17 marca o godz. 22.20 w TVP 2 debiutuje talk-show "Przybliżenie" publicystów "Tygodnika do Rzeczy" Piotra Goćka i Rafała Ziemkiewicza. Bohaterem premierowego wydania będzie Paweł Kukiz, lider Kukiz'15. Piotr Gociek i Rafał Ziemkiewicz mają się przyjrzeć jego dokonaniom przez pryzmat rodzinnych korzeni i osobistej historii.

Źródło: Press.pl

 

Wojciech Mikołuszko, Paulina Wilk, Jakub Dymek i Leszek Jażdżewski z felietonami w Gazeta.pl

Portal Gazeta.pl (Agora) rozpoczął współpracę z czterema dziennikarzami i felietonistami - Wojciechem Mikołuszko, Pauliną Wilk, Jakubem Dymkiem i Leszkiem Jażdżewskim. Będą pisać artykuły m.in. do weekendowego magazynu. - Portal Gazeta.pl wzmacnia swój opiniotwórczy charakter. Pozyskujemy ciekawych stałych autorów oraz rozwijamy sieć zewnętrznych współpracowników. Do współpracy zapraszamy najlepszych dziennikarzy na rynku, znanych specjalistów z interesujących nas dziedzin - mówi Paweł Stremski, dyrektor Gazeta.pl.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Kandydaci PO i Nowoczesnej nie weszli do rady programowej PAP

Adam Grzegorz Dębski, Krzysztof M. Kaźmierczak, Wojciech Konikiewicz, Zbigniew Natkański (zgłoszeni przez PiS), Jacek Moskwa (zgłoszony przez Stowarzyszenie Pisarzy Polskich), Tomasz Truskawa (zgłoszony przez Stowarzyszenie Wolnego Słowa), Zbigniew Rytel (zgłoszony przez Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich), Bogumił Łoziński (zgłoszony przez wydawnictwo Gość Media) i Marek Lewandowski (zgłoszony przez Solidarność ) zostali wybrani przez Radę Mediów Narodowych do rady programowej Polskiej Agencji Prasowej. Odrzucone zostały kandydatury zgłoszone przez PO - Jacka Rakowieckiego i Krzysztofa Bobińskiego. Nie przeszedł też kandydat Nowoczesnej - Jerzy Meyszterowicz.

Źródło: Press.pl

 

Podziękowania w „Wiadomościach” dla państwowych sponsorów sylwestra TVP to nie kryptoreklama

Telewizja Polska i Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oddaliły zarzut posła Nowoczesnej, że podziękowania w "Wiadomościach" z 1 stycznia br. dla państwowych firm, które sponsorowały koncert sylwestrowy w TVP2, były niedozwoloną reklamą. Grzegorz Furgo skrytykował to stwierdzenie w interpelacji przekazanej ministrowi kultury i dziedzictwa narodowego. Minister poprosił o wyjaśnienia w tej sprawie TVP i KRRiT.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Rosyjscy szpiedzy szperają w Yahoo!

We wrześniu ub.r. portal Yahoo! ujawnił, że w 2014 r. cyberprzestępcy ukradli dane ok. 500 mln osób korzystających z usług tego portalu głównie za pośrednictwem poczty elektronicznej. To była największa ujawniona do tego czasu cybernetyczna kradzież. Teraz o jej przygotowanie i przeprowadzenie Departament Sprawiedliwości USA oskarżył dwóch oficerów FSB Federacji Rosyjskiej Igora Suszczina i Dmitrija Dokuczajewa, a także działających pod ich komendą dwóch hakerów.

Źródło: „Gazeta Wyborcza”

 

„Tygodnik Podhalański” Gazetą Roku w konkursie SGL Local Press 2016

Konkurs SGL Local Press, organizowany jest od dziewięciu lat przez Radę Wydawców Stowarzyszenia Gazet Lokalnych. Co roku jego jurorzy oceniają materiały prasowe, fotograficzne i wideo. Tytuł, który zdobędzie najwięcej nagród i nominacji w poszczególnych kategoriach zostaje uhonorowany jako Gazeta Roku. Tym razem został nim "Tygodnik Podhalański" (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze). Wyniki dziewiątej edycji SGL Local Press zostały ogłoszone na Zamku Królewskim w Warszawie w czwartek 16 marca br. 

Źródło: Press.pl

 

W ub.r. wpływy TVP z abonamentu zmalały o 10 proc., a z reklam - o 5 proc.

Telewizja Polska w ub.r. zanotowała 872 mln zł wpływów reklamowych (o 5,4 proc. mniej niż rok wcześniej) i 365,5 mln zł z abonamentu radiowo-telewizyjnego (o 9,6 proc. mniej niż w 2015 roku). Te drugie środki stanowiły 24,9 proc. wszystkich przychodów nadawcy. TVP w sprawozdaniu, w którym podała swoje wybrane dane finansowe za 2016 rok, spadek wpływów z reklam uzasadnia pogarszającą się koniunkturą na rynku reklamy telewizyjnej.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Drugi numer "Przekroju": więcej stron, 130 tys. egz. nakładu

W najbliższy poniedziałek ukaże się drugie wydania kwartalnika "Przekrój". Będzie miało 164 strony, pojawi się w nakładzie 130 tys. egz. Wspierać je będzie kampania reklamowa z udziałem m.in. rysownika Marka Raczkowskiego. Pierwszy numer "Przekroju" jako kwartalnika pojawił się w sprzedaży w połowie grudnia ub.r. Wydanie miało 148 stron i kosztowało 14,90 zł. Zainteresowanie ze strony czytelników było tak duże, że do początkowego nakładu 50 tys. egz. dodano dwa dodruki: 29,9 tys. i 60 tys. egz.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

TVN przesuwa start nowego programu Ewy Drzyzgi o dwa tygodnie

Start nowego programu Ewy Drzyzgi w TVN został przesunięty z 18 marca na 1 kwietnia br. Chcemy nieco inaczej rozłożyć nasze inwestycje programowe w wiosenną ramówkę. Prace redakcyjne idą zgodnie z planem, pierwszy odcinek jest już gotowy i zostanie wyemitowany 1 kwietnia, a więc dwa tygodnie później, niż początkowo zapowiadaliśmy - tłumaczy Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN. Pora emisji programu nie zmieni się (soboty godz. 18).

Źródło: Press.pl

 

Dorota Lubańska zastępcą redaktor naczelnej magazynu "InStyle"

Miesięcznik "InStyle" (Burda International Polska) zmienił kierownictwo i szefostwo dwóch działów. Dorota Lubańska została zastępcą redaktor naczelnej, Maja Chitro sekretarzem redakcji, Justyna Moraczewska szefową działu "Uroda", a Daria Biedrzycka - szefową działu "Moda". Dotychczasowa zastępca redaktor naczelnej, Katarzyna Dąbrowska przeszła na stanowisko sekretarza redakcji w "Gali".

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Michał Szczerba z PO odwołany z programu TVP Info

Poseł PO Michał Szczerba został zaproszony do programu TVP Info "Minęła 20". Godzinę przed emisją dostał wiadomość, żeby nie przyjeżdżać do studia. Wydawca programu wytłumaczyła mu, że to decyzja PiS. - Biuro PiS podtrzymuje swoją decyzję co do tego, że nie będzie z Panem brać udziału w programach - takiego SMS-a od pracownicy TVP Info miał otrzymać Szczerba. Poseł rozważa złożenie skargi do KRRiT oraz Rady Mediów Narodowych.

Źródło: WP.pl

Oprac. Piotr Wolniewicz

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Poprzednia wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: http://old.sdp.pl