PRAWO

 

Kulisy śledztwa w sprawie sprzedaży "Rzeczpospolitej"

Prokuratorskie postępowanie w sprawie sprzedaży przez Skarb Państwa spółki Presspublica wydającej m.in. "Rzeczpospolitą" nie zakończy się, jak planowano, w czerwcu. Zostało ono wszczęte latem ub.r. po zawiadomieniu, jakie złożył w prokuraturze ówczesny minister skarbu Dawid Jackiewicz. Było już kilkakrotnie przedłużane. Śledczy badają m.in. ewentualne zawyżenie wycen udziałów zabezpieczających raty, jakie miał płacić Grzegorz Hajdarowicz.

Źródło: Tygodnik „Do Rzeczy”

 

TVP grozi Dominice Wielowieyskiej za publikację o premiach

Dominika Wielowieyska w "Gazecie Wyborczej" opisała podpisaną przez prezesa TVP Jacka Kurskiego odręczną notatkę, na której znalazła się lista nagrodzonych dziennikarzy telewizji publicznej. TVP zapowiedziała, że "podejmie bezwzględnie wszelkie niezbędne kroki prawne, łącznie z zawiadomieniem odpowiednich organów ścigania o podejrzeniu popełnieniu przestępstwa".

Źródło: Press.pl

 

LUDZIE, INSTYTUCJE

 

Marquard dodrukował 20 tys. egzemplarzy magazynu "Joy"

Czerwcowy "Joy" (Marquard Media Polska) trafił do kiosków z nakładem 105 tys. egz. Po kilku dniach wydawnictwo zdecydowało się na dodruk 20 tys. sztuk. Jest to pierwszy przypadek zwiększenia nakładu w ponad jedenastoletniej historii pisma. Na okładce czerwcowego numeru umieszczono zdjęcie blogerki fitness Deynn, czyli Marity Surmy. Na Instagramie obserwuje ją blisko milion internautów.

Źródło: Press.pl

 

"Zwierciadło" ma 60 lat

W sprzedaży ukazało się czerwcowe wydanie miesięcznika "Zwierciadło" (Wydawnictwo Zwierciadło) w odświeżonej formule i z nową makietą. Na okładce znalazła się wokalistka Adele. Artykuły są wzbogacone ilustracjami oraz zabiegami graficznymi, co ułatwia nawigację. Autorem projektu szaty graficznej jest Maciej Kaukus. Urodzinowe wydanie "Zwierciadła" ukaże się w nakładzie 160 tys. egz. i w specjalnej cenie 4,99 zł.

Źródło: Wirtualnmedia.pl

 

ZMP skarży telewizję

Zygmunt Frankiewicz - prezes Związku Miast Polskich złożył do KRRiT skargę na kierownictwo TVP Info. Zarzuca państwowej telewizji, że bezpodstawnie wyeliminowała przedstawiciela związku prezydenta Sopotu Jacka Karnowskiego z debaty w programie "Studio Polska".

Źródło: „Rzeczpospolita” 

 

Dziennikarka TVP Gdańsk protestuje przeciwko łamaniu standardów i etyki pracy

Hanna Kordalska-Rosiek, dziennikarka TVP 3 Gdańsk, skierowała do władz telewizji publicznej protest przeciwko, jak napisała, uprawianiu "brudnego dziennikarstwa". Bezpośrednią przyczyną protestu dziennikarki jest materiał programu informacyjnego "Panorama" w TVP 3 Gdańsk z dn. 8.05.2017 r.

Źródło: Press.pl

 

TVP wzywa do bojkotu prezydenta Sopotu, miasto skarży telewizję do KRRiT i Rady Etyki Mediów

Prezydent Sopotu Jacek Karnowski oskarża telewizję publiczną o brak rzetelności i zapowiada, że z dziennikarzami TVP będzie rozmawiać tylko w programach emitowanych na żywo lub pisemnie. Telewizja odpowiada apelem, w którym wzywa do dziennikarskiego bojkotu prezydenta Sopotu. Sytuacja na linii sopocki Urząd Miasta, a TVP Gdańsk zaogniła się po wyemitowaniu materiału pt. "Kontrowersje wokół parkingu w parku", autorstwa Łukasza Sitka. W środę Karnowski poinformował o nierzetelności w materiale Radę Etyki Mediów oraz przewodniczącego KRRiT.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Kamil Baleja po ponad 10 latach odchodzi z RMF FM

Kamil Baleja, współprowadzący poranny program "Wstawaj, szkoda dnia" w RMF FM, odchodzi z rozgłośni. Gospodarzem programu, który prowadzi z Przemysławem Skowronem od września ub.r., będzie tylko do końca tygodnia. Formalnie ze stacją będzie związany do końca lipca br. Po 10 latach pracy dla RMF FM chce spróbować czegoś nowego. Zamierza z rodziną przeprowadzić się z Krakowa do Warszawy.

Źródło: Press.pl

 

Polskie Radio: Wojciech Mann może reklamować Saturn

Zarząd Polskiego Radia wyjaśnił z Wojciechem Mann wątpliwości dotyczące jego udziału w zewnętrznych akcjach marketingowych. Dziennikarz wypełni swoje obecne umowy reklamowe, a w przypadku kolejnych będzie uzgadniał szczegóły z nadawcą. Mann od listopada ub.r. występuje w reklamach sieci sklepów Saturn. Kampanię z jego udziałem zaplanowano na rok. Akcja jest realizowana m.in. w radiu, spoty można usłuszeć także w stacjach Polskiego Radia.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Nie chcemy płacić za oglądanie publicznej telewizji

O planowanej przez resort kultury reformie abonamentowej wie już 65 proc. Polaków. Ale, jak wynika z sondażu Kantar Millward Brown na zlecenie zrzeszającej operatorów kablowych Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, większość nie popiera zmian. 66 proc. widzów jest przekonanych, że obowiązek przekazywania przez dostawców płatnej telewizji ich danych osobowych Poczcie Polskiej w celu wyegzekwowania abonamentu RTV naruszałby ich prawo do prywatności. A niemal połowa klientów płatnych telewizji przyznaje, że jeśli ustawa wejdzie w życie, rozważą rezygnację z ich usług.

Źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”

 

Mariusz Pilis naczelnym redakcji opinii i komentarzy w PAP

W Polskiej Agencji Prasowej powstała nowa redakcja opinii i komentarzy. Ma analizować bieżące wydarzenia polityczne. Od 8 maja jej redaktorem naczelnym jest Mariusz Pilis. Od stycznia do września ub.r. był dyrektorem Telewizyjnej Agencji Informacyjnej w Telewizji Polskiej. Wcześniej był m.in. korespondentem TVP na Ukrainie i pierwszym dyrektorem TVP Info.

Źródło: Press.pl

 

Dominik Zdort felietonistą "W Sieci", Filip Memches współpracownikiem "Do Rzeczy"

Dominik Zdort, redaktor naczelny serwisu TVP.info, został felietonistą tygodnika "W Sieci" (Fratria), natomiast Filip Memches zaczął współpracę z "Do Rzeczy" (Orle Pióro). Wcześniej obaj pracowali w "Rzeczpospolitej".

Źródło: Wirtualnemedia.pl


Rafał Kotomski ma zostać szefem TVP 3 Warszawa

Rafał Kotomski przejmuje obowiązki dyrektora warszawskiego oddziału Telewizji Polskiej - nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis". Ostatnio był doradcą prezydenta Leszna w woj. wielkopolskim ds. komunikacji społecznej i wizerunku miasta. Pracował już w TVP: w latach 2007-2009 był wydawcą głównego wydania "Wiadomości" TVP 1. Przez kilka lat był publicystą "Gazety Polskiej".

Źródło: Press.pl

 

Marta Pawłowska z Wirtualnej Polski wróciła do Gazeta.pl, jest szefową strony głównej

Z początkiem maja Marta Pawłowska objęła funkcję szefowej strony głównej portalu Gazeta.pl, wracając do niego po półrocznej przerwie, w czasie której pracowała w Wirtualnej Polsce. Wcześniej była związana m.in. z naTemat.pl. Jako szefowa strony głównej Gazeta.pl Pawłowska odpowiada za jej rozwój zarówno redakcyjny, jak i biznesowy.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

Oprac. Piotr Wolniewicz

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Poprzednia wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: http://old.sdp.pl