Tygodniki opinii: „Gość Niedzielny” z największym spadkiem sprzedaży

„Gość Niedzielny” w pierwszym kwartale 2020 roku stracił pozycję lidera sprzedaży wśród tygodników opinii. Wyprzedziła go „Polityka”.

 

Z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP wynika, że średnia sprzedaż „Polityki”  w pierwszym kwartale 2020 roku wyniosła 90 016 egz. i była o 4,40 proc. mniejsza niż w tym samym okresie rok wcześniej. Na drugą pozycję spadł „Gość Niedzielny”, którego wynik po spadku aż 20,97 proc., wyniósł 87 363 egz. Dystrybucja tego tygodnika w znacznym stopniu oparta jest na sprzedaży w kościołach. Natomiast z powodu pandemii koronawirusa we mszach świętych może uczestniczyć ograniczona liczba osób.

 

Na trzecim miejscu znalazł się „Newsweek Polska”, ze średnią sprzedażą na poziomie 67 633 egz. (spadek o 12,86 proc.).

 

Kolejne pozycje wyglądają następująco: „Sieci” – 34 712 egz. (spadek o 10,86 proc.), „Do Rzeczy” – 28 880 egz. (spadek o 7,97 proc.), „Tygodnik Powszechny” – 25 267 egz. (spadek o 8,67 proc.), „Gazeta Polska” – 21 479 egz. (spadek o 6,59 proc.), „Przegląd” – 14 336 egz. (spadek o 6,58 proc.).

 

W marcu 2020 roku natomiast średnia sprzedaż „Polityki”, wyniosła 88 177 egz., po spadku w stosunku do marca 2019 roku, o 4,77 proc., „Gościa Niedzielnego” – 68 003 egz., (spadek aż o 37,88 proc.) „Newsweeka Polska”  – 67 875 egz.  (spadek o 4,75 proc.), „Sieci” – 33 904 egz. (spadek o 15,37 proc.), „Do Rzeczy” – 28 981 egz. (spadek o 3,85 proc.), „Tygodnika Powszechnego” – 24 789 egz. (spadek o 7,09 proc.), „Gazety Polskiej” – 20 153 egz. (spadek o 12,20 proc.), „Przeglądu” – 13 709 egz. (spadek o 10,73 proc.).

 

jka, źródło: Wirtualnemedia.pl