KRRiT zachęca firmy medialne do wypełnienia ankiety na temat wpływu sytuacji związanej z pandemią Covid-19 na ekonomiczną kondycję mediów.
Jak czytamy w komunikacie KRRiT, Europejska Grupa Regulatorów Audiowizualnych (ERGA), zrzeszająca krajowe organy regulacyjne ds. audiowizualnych z państw należących do UE dostrzegła, że media w tym trudnym dla wszystkich czasie związanym z wirusem Covid-19, realizują misję informacyjną, wspierają spójność społeczną oraz wzmacniają zasady demokracji. Równolegle jednak muszą mierzyć się z ekonomicznymi skutkami kryzysu, który uderza w nie jako przedsiębiorstwa.
W związku z tym ERGA zaapelowała do Komisji Europejskiej o podjęcie środków zmniejszających skutki kryzysu ekonomicznego dla sektora mediów działających na Jednolitym Rynku Europejskim. ERGA powołała również specjalną grupę ds. wpływu pandemii na ekonomiczną kondycję sektora mediów w Europie, której członkiem jest także Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.
Pierwszym z celów działania grupy jest zebranie odpowiednich informacji, niezbędnych do oceny sytuacji. W związku z tym, zostały opracowane dwa kwestionariusze: jeden skierowany do krajowych organów regulacyjnych na temat aktualnych i planowanych działań wspierających media, drugi – do podmiotów rynkowych.
Kwestionariusz, zawiera pytania pozwalające ocenić dotychczasowe skutki ekonomiczne epidemii, a także odnoszące się do wpływu kryzysu na sposób realizacji obecnie obowiązujących przepisów dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych oraz wynikających z niej przepisów krajowych.
Więcej na ten temat tutaj.
opr. jka, źródło: KRRiT