Bauer przejmuje od Edipresse pisma poradnikowe

„Przyjaciółka”, „Pani Domu” i „Poradnik Domowy” będą wydawane przez firmę Bauer. Edipresse zdecydowało o wyjściu z segmentu magazynów poradnikowych i skoncentrowaniu się na portfolio digitalowym.

 

Jak napisano w komunikacie wydawnictwa Bauer „zakup poradników Edipresse doskonale wpisuje się w strategię wydawniczą Grupy Bauer na całym świecie, zakładającą dalsze inwestycje w te segmenty, w których jest już liderem rynkowym. W Polsce Bauer wydaje obecnie cztery miesięczniki poradnikowe, dwa dwutygodniki i jeden tygodnik oraz wiele wydań specjalnych.”. Dalej zapewniono, że wszystkie osoby pracujące w tych tytułach, w tym także odpowiedzialne za reklamę i promocję, otrzymały oferty przejścia do nowego wydawcy. „Team magazynów poradnikowych zakupionych od  Edipresse rozpocznie pracę w Wydawnictwie Bauer 17 czerwca br.” – podkreślono.

 

Numery 13. dwutygodników „Przyjaciółka” i „Pani Domu” oraz 8. „Poradnika Domowego” będą ostatnimi numerami wydanymi przez Edipresse Polska.

 

 – Mając na względzie szybko rosnącą skalę działalności internetowej naszej firmy oraz ogólne trendy rynkowe, Edipresse Polska chce strategicznie skoncentrować się na dalszym rozwoju digitalowego portfolio dla kobiet oraz na budowaniu nowych źródeł przychodów w obszarach e-commerce i marketplace w oparciu o swoje najsilniejsze i zdigitalizowane brandy m. in.  „Wizaz”, „Polki”, „Viva”, „Party”, „Flesz”, „Uroda Życia”, „Mamo to ja” oraz „Niania”.  Dlatego też spółka podjęła decyzję o sprzedaży tytułów poradnikowych, które mają dla nas ograniczony potencjał w tym zakresie – mówi Alicja Modzelewska-Warec, dyrektor generalna firmy.

 

 – Cieszy nas wzbogacenie naszego portfolio poradnikowego o kolejne zyskowne i cieszące się dobrą pozycją rynkową tytuły. Dzięki konsekwentnym i przemyślanym inwestycjom w nasze tytuły prasowe, w tym w poradniki, udaje się nam utrzymać pozycję największego wydawcy magazynów, udowadniając, że prasa drukowana w Polsce nadal trzyma się świetnie. Staramy się także dbać w sposób szczególny o magazyny z wieloletnią tradycją, jak „Kobieta i Życie”, czy „Pani”. Teraz do tego grona dołącza także „Przyjaciółka” – mówi Tomasz Namysł, prezes  Wydawnictwa Bauer.

 

jka, źródło: Bauer