Burda Media Polska zamyka cześć drukowanych magazynów. Będzie redukcja zatrudnienia

Burda Media Polska rezygnuje z wydawania m.in. papierowych magazynów „Sielskie Życie” i „Party”.

Zarząd Burda Media Polska ogłosił strategię rozwoju biznesu, która zakłada koncentrację na produktach digitalowych z segmentu luxury & lifestyle. Konsekwencją tego jest decyzja o rezygnacji z wydawania niektórych magazynów drukowanych i redukcja zatrudnienia.

Jak podała firma w komunikacie, zdecydowano, że w obszarze print w jej portfolio w przyszłym roku pozostaną tylko magazyny wspierające rozwój produktów digitalowych, tj. „ELLE”, „ELLE Decoration”, „Glamour”, „VIVA” i „National Geographic”.

Dodano, że przyjęta strategia zakłada, oprócz skupieniu się na segmencie luxury & lifestyle & travel (Elle.pl, Glamour.pl, Viva.pl, National-geographic.pl), rozwój serwisu Party.pl oraz wszystkich digitalowych portali z segmentu kulinarnego: Gotujmy.pl, Mojegotowanie.pl i Przyslijprzepis.pl, a także portali tematycznych, takich jak Wizaz.pl i Polki.pl i Niania.pl.

BMP postanowiła zaś zamknąć drukowane magazyny z segmentów: poradniki, ogród, kulinaria, crafting, true stories oraz „Party” i „Sielskie Życie”.  Jak podała firma, decyzje te wiążą się z redukcjami zatrudnienia. Nie poinformowano ile osób może stracić pracę, podkreślono tylko, że  „obecnie Zarząd spółki pozostaje w dialogu z przedstawicielami pracowników”.

opr. jka, źródło: Burda Media Polska