Dzienniki w pierwszym półroczu: dwa tytuły na plusie

Wśród ogólnopolskich dzienników w pierwszym półroczu 2019 r. tylko „Puls Biznesu” i „Parkiet” odnotowały wzrost sprzedaży w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej.  

 

Liderem był „Fakt”, którego średnia sprzedaż wyniosła 223 109 egz., o 11,11 proc. mniej niż w pierwszym półroczu 2018 r. – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Na drugim miejscu znalazł się „Super Express” z wynikiem 114 199 egz. (spadek o 5,63 proc.), a na trzecim „Gazeta Wyborcza”, której sprzedaż, po spadku o 7,87 proc., wyniosła 88 784 egz. Kolejne pozycje zajęły: „Rzeczpospolita” – 41 577 egz. (spadek o 8,39 proc.), „Dziennik Gazeta Prawna”  – 36 593 egz. (spadek o 6,46 proc.), „Przegląd Sportowy” – 21 046 egz. (spadek o 13,98 proc.), „Gazeta Polska Codziennie” – 13 527 egz. (spadek o 15,23 proc.). Zestawienie zamykają dwa tytuły, które poprawiły sprzedaż – „Puls Biznesu” o 5,56 proc. do 9 434 egz. i „Parkiet” o 0,47 proc. do 3 849 egz.

 

W czerwcu 2019 r. jedynym dziennikiem, który poprawił swoją sprzedaż w porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku był „Puls Biznesu”, którego średnia sprzedaż poszła w górę o 2,60 proc. do 9 516 egz. Największą sprzedaż miał „Fakt” – 208 967 egz. (spadek o 11,74 proc.), który wyprzedził „Super Expres” (110 352 egz., o 6,02 proc. w dół) i „Gazetę Wyborczą” (82 678 egz., o 10,28 proc. w dół).

 

jka, źródła: ZKDP, Wirtualnemedia.pl