Home / Z życia mediów  / Dzienniki w pierwszym półroczu: dwa tytuły na plusie

Dzienniki w pierwszym półroczu: dwa tytuły na plusie

Wśród ogólnopolskich dzienników w pierwszym półroczu 2019 r. tylko „Puls Biznesu” i „Parkiet” odnotowały wzrost sprzedaży w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej.  

 

Liderem był „Fakt”, którego średnia sprzedaż wyniosła 223 109 egz., o 11,11 proc. mniej niż w pierwszym półroczu 2018 r. – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Na drugim miejscu znalazł się „Super Express” z wynikiem 114 199 egz. (spadek o 5,63 proc.), a na trzecim „Gazeta Wyborcza”, której sprzedaż, po spadku o 7,87 proc., wyniosła 88 784 egz. Kolejne pozycje zajęły: „Rzeczpospolita” – 41 577 egz. (spadek o 8,39 proc.), „Dziennik Gazeta Prawna”  – 36 593 egz. (spadek o 6,46 proc.), „Przegląd Sportowy” – 21 046 egz. (spadek o 13,98 proc.), „Gazeta Polska Codziennie” – 13 527 egz. (spadek o 15,23 proc.). Zestawienie zamykają dwa tytuły, które poprawiły sprzedaż – „Puls Biznesu” o 5,56 proc. do 9 434 egz. i „Parkiet” o 0,47 proc. do 3 849 egz.

 

W czerwcu 2019 r. jedynym dziennikiem, który poprawił swoją sprzedaż w porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku był „Puls Biznesu”, którego średnia sprzedaż poszła w górę o 2,60 proc. do 9 516 egz. Największą sprzedaż miał „Fakt” – 208 967 egz. (spadek o 11,74 proc.), który wyprzedził „Super Expres” (110 352 egz., o 6,02 proc. w dół) i „Gazetę Wyborczą” (82 678 egz., o 10,28 proc. w dół).

 

jka, źródła: ZKDP, Wirtualnemedia.pl

 

Podziel się!

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close