PKN Orlen przejmuje Polska Press

PKN Orlen poinformował, że kupuje od niemieckiej Verlagsgruppe Passau Capital Group, wydawnictwo Polska Press, największego w naszym kraju wydawcę gazet i portali lokalnych.

 

Jak tłumaczy firma w komunikacie prasowym, akwizycja ta, w połączeniu z wykorzystaniem kompetencji i potencjału agencji mediowej Sigma Bis oraz spółki Ruch, umożliwi koncernowi stworzenie elastycznej, spersonalizowanej i kompleksowej oferty, która znacząco poprawi satysfakcję klientów. Wpisuje się również w strategiczne plany PKN Orlen w zakresie wzmacniania sprzedaży detalicznej.

 

– Konsekwentnie poszerzamy obszary naszej działalności. Na bazie Sigma Bis zbudowaliśmy od podstaw profesjonalną agencję mediową, która sukcesywnie zdobywa nowych klientów, w tym komercyjnych. Przejęliśmy spółkę Ruch, co ułatwi nam wejście na rynek nowych punktów sprzedaży i rozwój usług e-commerce. Z kolei dostęp do 17,4 milionów użytkowników portali zarządzanych przez Polska Press, skutecznie wzmocni sprzedaż całej Grupy Orlen, zoptymalizuje koszty marketingowe i umożliwi dalszą rozbudowę narzędzi big data – tłumaczy Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.

 

PKN Orlen przypomniał, że przejmuje jednego z największych wydawców w Polsce, który w 2019 r. osiągnął przychody na poziomie ponad 398,4 mln zł. Polska Press posiada 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych. W  portfolio Grupy jest także 500 witryn online.

 

W komunikacie zauważono, że tworzenie własnych platform komunikacyjnych, jako wsparcie dla działalności biznesowej i dotarcie do nowych klientów, przez firmy to światowy trend, który obserwujemy już od lat. Jak przykład podano m.in. zakup najstarszego amerykańskiego dziennika „Washington Post” przez założyciela i prezesa Amazon.com oraz koncernu medialnego Time Warner przez amerykańskie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne AT&T.

 

opr. jka, źródło: PKN Orlen, fot. Twitter/Daniel Obajtek