Home / Z życia mediów  / Spadła sprzedaż wszystkich tygodników opinii

Spadła sprzedaż wszystkich tygodników opinii

W pierwszym półroczu 2019 r. wszystkie tygodniki opinii zanotowały spadki sprzedaży, w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Najmniej stracił „Tygodnik Powszechny”, najwięcej „Gazeta Polska”.

 

Liderem sprzedaży wśród tygodników opinii w pierwszym półroczu był „Gość Niedzielny”, którego sprzedaż wyniosła 110 226 egz. i była o 2,80 proc. mniejsza niż w analogicznym okresie 2018 r. – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Na drugim miejscu była „Polityka”, której średnia sprzedaż zmniejszyła się o 3,72 proc. do 94 818 egz., a na trzecim „Newsweek Polska” z wynikiem 75 696 egz. (spadek o 12,50 proc.).

 

Kolejne pozycje zajęły: „Sieci”  –  39 268 egz. (spadek o 15,84 proc.), „Do Rzeczy”  –  31 780 egz. (spadek o 11,16 proc.), „Tygodnik Powszechny” – 27 658 egz. (spadek o 1,12 proc.), „Gazeta Polska” – 22 152 egz. (spadek o 20,22 proc.), „Przegląd” – 15 412 egz. (spadek o 6,34 proc.), „Wprost” – 14 247 egz. (spadek o 17,96 proc.).

 

Natomiast w czerwcu 2019 roku, jedynym tytułem, który poprawił swoją sprzedaż był lider zestawienia – „Gość Niedzielny”, który osiągnął wynik 106 436 egz., o 0,96 proc. lepszy niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazła się „Polityka” – 92 813 egz., (spadek o 0,07 proc.), a na trzecim „Newsweek Polska”  –  69 684 egz., (spadek o 12,77 proc.).

 

Największy spadek dotknął „Wprost” . Tygodnik ten zanotował wynik na poziomie 14 128 egz., o 26,05 proc. gorszy niż rok wcześniej.

 

jka, źródła: ZKDP, Wirtualnemedia.pl

 

Podziel się!

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close