Spadła sprzedaż wszystkich tygodników opinii

W pierwszym półroczu 2019 r. wszystkie tygodniki opinii zanotowały spadki sprzedaży, w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Najmniej stracił „Tygodnik Powszechny”, najwięcej „Gazeta Polska”.

 

Liderem sprzedaży wśród tygodników opinii w pierwszym półroczu był „Gość Niedzielny”, którego sprzedaż wyniosła 110 226 egz. i była o 2,80 proc. mniejsza niż w analogicznym okresie 2018 r. – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Na drugim miejscu była „Polityka”, której średnia sprzedaż zmniejszyła się o 3,72 proc. do 94 818 egz., a na trzecim „Newsweek Polska” z wynikiem 75 696 egz. (spadek o 12,50 proc.).

 

Kolejne pozycje zajęły: „Sieci”  –  39 268 egz. (spadek o 15,84 proc.), „Do Rzeczy”  –  31 780 egz. (spadek o 11,16 proc.), „Tygodnik Powszechny” – 27 658 egz. (spadek o 1,12 proc.), „Gazeta Polska” – 22 152 egz. (spadek o 20,22 proc.), „Przegląd” – 15 412 egz. (spadek o 6,34 proc.), „Wprost” – 14 247 egz. (spadek o 17,96 proc.).

 

Natomiast w czerwcu 2019 roku, jedynym tytułem, który poprawił swoją sprzedaż był lider zestawienia – „Gość Niedzielny”, który osiągnął wynik 106 436 egz., o 0,96 proc. lepszy niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazła się „Polityka” – 92 813 egz., (spadek o 0,07 proc.), a na trzecim „Newsweek Polska”  –  69 684 egz., (spadek o 12,77 proc.).

 

Największy spadek dotknął „Wprost” . Tygodnik ten zanotował wynik na poziomie 14 128 egz., o 26,05 proc. gorszy niż rok wcześniej.

 

jka, źródła: ZKDP, Wirtualnemedia.pl