Startuje Polskie Radio Kierowców

16 października 2020 roku po raz pierwszy zabrzmi sygnał Polskiego Radia Kierowców.  Nowa antena Polskiego Radia dostępna będzie w technologii DAB+, poprzez bezpłatną aplikację oraz w internecie.  W programie znajdą się  informacje drogowe i pogodowe w kilku językach, porady dla kierowców, dobra muzyka, sport i najnowsze wiadomości dla fanów motoryzacji.

 

Polskie Radio Kierowców ma być  pierwszym w Polsce całodobowym, interaktywnym pro­gramem sprofilowanym pod wymagania i po­trzeby użytkowników dróg: kierow­ców samochodów osobowych i ciężaro­wych, rowerzystów, motocykli­stów, użyt­kow­ni­ków hulajnóg, quadów a nawet motorówek – słowem: wszystkich pojazdów służących do prze­miesz­cza­nia się po drogach lądowych i wodnych. Serwisy informacyjne będą nadawane co godzinę w języku polskim, angielskim, niemieckim i ukraińskim,  znajdą się w nich przede wszystkim informacje drogowe i pogodowe.

 

Za mikrofonem Polskiego Radia Kierowców zasiądą dziennikarze, dla których motoryzacja nie ma tajemnic. Codziennie od godz. 5 do godz. 23 program prowadzony będzie na żywo (od godz. 23.00 do godz. 5.00 – powtórki najciekawszych rozmów i dużo muzyki).

 

Dla twórców stacji jednym z priorytetów jest promowanie bezpiecznej, mądrej i odpowiedzialnej jazdy oraz wzajemnej życzliwości na drodze. Prowadzący będą przypominać o okresowych badaniach, sprawdzaniu uprawnień, przeglądach, ubezpieczeniach; odniosą się do warunków pogodowych tłumacząc, jak wpływają na technikę i styl jazdy oraz uwrażliwiając na ewentualne zagrożenia i możliwe zachowania innych kierowców; poinformują o nowych przepisach, opowiedzą o nowinkach technologicznych na rzecz bezpieczeństwa i ekologicznej jazdy. Porozmawiają z najlepszymi w Polsce zawodowymi kierowcami, ekspertami – drogowcami, policjantami, psychologami motoryzacji, lekarzami; podpowiedzą, dlaczego warto podnosić kompetencje drogowe i jak się tego uczyć. Wyszukają i omówią najciekawsze publikacje motoryzacyjne z mediów polskich i zagranicznych, w tym lokalnych portali o drogach, a do kontaktu ze słuchaczami wykorzystają wszelkie dostępne możliwości: media społecznościowe, telefony, aplikację, maile.

 

opr. jka, źródło: Polskie Radio