Tygodniki opinii ze spadkami sprzedaży w 2019 roku

Wszystkie tygodniki opinii w 2019 roku zanotowały spadki sprzedaży. Najbardziej w dół poszły wyniki „Gazety Polskiej” i „Wprost”. Najmniej stracił „Tygodnik Powszechny”.

 

Liderem średniej sprzedaży ogółem w tym segmencie był „Gość Niedzielny”, którego średnia sprzedaż w 2019 roku wyniosła 107 919 egz. i była o 4,21 proc. mniejsza niż w 2018 r.  – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Na drugim miejscu znalazła się „Polityka” z wynikiem 94 350 egz. Tytuł ten zanotował spadek sprzedaży na poziomie 3,17 proc. Trzecia pozycja przypadła tygodnikowi „Newsweek Polska”, którego średnia sprzedaż wyniosła 73 282 egz., po spadku o 14,02 proc.

 

Kolejne miejsca wyglądają następująco: „Sieci” – 38 993 egz. (spadek o 11,81 proc.), „Do Rzeczy” – 31 117 egz. (spadek o 9,86 proc.), „Tygodnik Powszechny” – 27 139 egz. (spadek o 0,16 proc.), „Gazeta Polska” – 21 875 egz. (spadek o 18,54 proc.), „Przegląd” – 15 219 egz. (spadek o 5,59 proc.), „Wprost” – 14 318 egz. (spadek o 17,16 proc.).

 

W grudniu 2019 roku natomiast średnia sprzedaż „Gościa Niedzielnego”, wyniosła 108 156 egz., (spadek w stosunku do grudnia 2018 r. o 12,36 proc.). Druga w zestawieniu „Polityka” osiągnęła wynik na poziomie 100 170 egz. (spadek o 1,68 proc.), a trzeci – „Newsweek Polska” – 78 804 egz. (spadek o 9,79 proc.). Kolejne pozycje zajęły: „Sieci” – 40 473 egz. (spadek o 5,96 proc. ), „Do Rzeczy” – 31 430 egz. (spadek o 10,28 proc.), „Tygodnik Powszechny” – 28 109 egz. (wzrost o 0,23 proc.), „Gazeta Polska” – 22 003 egz. (spadek o 20,93 proc.), „Przegląd” – 14 993 egz. (wzrost o 4,70 proc.), „Wprost” – 14 002 (spadek o 15,91 proc.).

 

jka, źródła: ZKDP, Wirtualnemedia.pl.