Duży spadek słuchalności radiowej Trójki

W okresie od lipca do września 2020 roku Program 3 Polskiego Radia miał tylko 3,3 proc. udziału w rynku słuchalności – wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska. Stacja ta znalazła się dopiero na ósmym miejscu w zestawieniu.

 

Liderem polskiego rynku radiowego pozostaje RMF FM, którego udział wyniósł 28,5 proc. W porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej stacja ta poprawiła swój wynik o 0,2 pkt. proc. Druga pozycja należała do Radia ZET z udziałem na poziomie 12,1 proc. (spadek o 0,2 pkt. proc.). Trzecie miejsce zajęła sieć Eska z wynikiem 7,6 proc. (spadek o 0,2 pkt. proc.). Pierwszą piątkę uzupełniają radiowa Jedynka –  5,6 proc. (spadek o 0,5 pkt.) oraz Audytorium 17 (sieć regionalnych rozgłośni Polskiego Radia) –  4,7 proc. (wzrost o 0,5 pkt. proc.)

 

Szóstą pozycję zajęło RMF Maxxx –  4,3 proc. udziału (wzrost o 0,2 pkt. proc.), a siódmą VOX FM – 3,5 proc. (wzrost o 0,1 pkt. proc.). Dopiero na ósmym miejscu znalazła się Trójka, która spadła z piątej pozycji. Udział tej stacji zmniejszył się aż o 1,3 pkt. proc. (najbardziej w zestawieniu) do 3,3 proc. Jest to najsłabszy wynik tej rozgłośni w historii badania Radio Track.

 

opr. jka, źródło: Wirtualnemedia.pl