Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press Grupy, otrzymał dwie nagrody w 44. konkursie Best of News Design, organizowanym przez Society for News Design ze Stanów Zjednoczonych. Doceniono jego cykl okładek do „Polska Metropolia Warszawska” oraz autorskie portfolio.
Uznanie jury, w skład którego weszło blisko 50 specjalistów z całego świata, zdobyły zaprojektowane przez Tomasza Bocheńskiego okładki gazety „Polska Metropolia Warszawska”, które nawiązują do wojny w Ukrainie. Wyróżnione zostało także portfolio dyrektora artystycznego Polska Press. Prace autora zostały docenione obok projektantów z takich redakcji jak „New York Times” czy „The Washington Post”. W sumie do konkursu zgłoszonych było 2700 prac artystów z całego świata.
Tomasz Bocheński kreuje i współtworzy projekty graficzne już od 20 lat. Pracę zaczynał w „Gazecie Krakowskiej”, następnie przeszedł do „Dziennika Polskiego”, gdzie od 2007 roku był dyrektorem artystycznym. Od 10 lat pełni funkcję dyrektora artystycznego Polska Press Grupy.
Był wielokrotnie nagradzany na najbardziej konkursach branżowych w Polsce i na świecie. W swoim dorobku ma kilkadziesiąt nagród m.in. GrandFront oraz Chimera Grand Prix. Projekty Bocheńskiego wielokrotnie zdobywały uznanie za granicą, m.in. European Newspaper Award oraz Best of News Design – The Society for News Design w USA.
Society for News Design to organizacja non-profit założona w USA w 1979 roku. Poza licznymi działaniami artystycznymi organizuje coroczny, otwarty konkurs Best of News Design dla gazet i czasopism z całego świata. Jury docenia i nagradza najlepsze na świecie projekty prasowe. Misją organizacji jest tworzenie, promowanie i uczenie najlepszego dziennikarstwa wizualnego.
opr. jka, źródło: Polska Press