Limit reklam w telewizji ma być bardziej elastyczny

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w przygotowanej noweli ustawy o radiofonii i telewizji chce zmienić limit reklam emitowanych w telewizji. Ma on być uzależniony od pory doby.

 

W myśl obecnych przepisów reklamy mogą trwać maksymalnie 12 minut w ciągu godziny zegarowej. W projekcie nowelizacji, który opisuje portal Wirtualnemedia.pl, wprowadzono podział doby na trzy części:  w godz. 06.00-18.00 reklamy mogłyby zajmować 20 proc. czasu, czyli maksymalnie 144 minut, w godz. 18.00-24.00 –  20 proc. czasu, czyli maksymalnie 72 minut, a w godz. 24.00-6.00 reklamy mogłyby trwać dowolnie długo. Pomysłodawcy nowelizacji uzasadniają, że w porze nocnej (24.00-6.00) oglądalność jest niewielka i  utrzymywanie wówczas limitów reklamowych nie ma uzasadnienia.

 

MKiDN przewiduje, że proponowane zmiany nie przyczynią się do znaczącego zwiększenia przychodów nadawców telewizyjnych, ale mogą zahamować spadek udziału reklamy telewizyjnej w całkowitym rynku reklamy.

 

jka, źródło: Wirtualnemedia.pl, fot. Pixabay