Najczęściej cytowane media w styczniu

Portal Onet.pl zajął pierwsze miejsce w styczniowym rankingu najczęściej cytowanych mediów przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów.

 

Na informacje podawane przez Onet powoływano się 5 712 razy. Duże zainteresowanie mediów wzbudziły m.in. informacja o rezygnacji z pracy 162 ratowników medycznych w Wojewódzkim Pogotowiu Ratunkowym w Katowicach oraz  wywiad z immunologiem dr. Pawłem Grzesiowskim, który wypowiadał się o zakwalifikowaniu dodatkowych grup zawodowych na szczepienie przeciwko COVID-19 do tzw. „pierwszej grupy”.

 

Na drugim miejscu rankingu, z wynikiem 5 092 wzmianek, znalazło się radio RMF FM. Najczęściej inne media cytowały wiadomość o pierwszym w 2021 roku poluzowaniu obostrzeń w związku z pandemią COVID-19. Często powoływano się również na omawiane na łamach stacji założenia dotyczące kar dla firm za wznawianie działalności, mimo wprowadzonych zakazów.

 

Trzecie miejsce przypadło telewizji TVN24, na informacje której powoływano się 3 658 razy. Dobry wynik stacja zawdzięcza m.in. wiadomościom o grupowych zwolnieniach w spółce PLL LOT.  Licznie cytowano również wypowiedzi Szymona Hołowni, który udzielił wywiadu dotyczącego kryzysu w założonym przez siebie ruchu Polska 2050.

 

W kategorii najczęściej cytowanych tytułów prasowych pierwsze miejsce zajął dziennik „Rzeczpospolita”, na którego informacje inne media powoływały się w styczniu 2021 roku 3 127 razy.  Drugie miejsce przypadło „Gazecie Wyborczej” (2 045 wzmianek), a trzecie, z wynikiem 1 688 cytowań, „Dziennikowi Gazecie Prawnej”.

 

Na podium najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych w styczniu 2021 poza TVN24, znalazły się Polsat News –  2 374 wzmianek oraz  TVP Info cytowana 1 169 razy.

 

Pierwsza trójka najczęściej cytowanych rozgłośni radiowych wygląda następująco: RMF FM, Radio Zet (2 060 cytowań) i TOK FM (841 wzmianek).

 

Czołówka najbardziej opiniotwórczych portali internetowych to kolejno Onet.pl, Wp.pl (3 320) oraz Interia.pl (2 337).

 

opr. jka, źródło: Instytut Monitorowania Mediów