Polskie Radio chce zastrzec nazwy audycji Trójki

Polskie Radio podjęło kroki, aby zastrzec w Urzędzie Patentowym tytuły kilkudziesięciu audycji nadawanych na swoich antenach, ponad 30 z nich to audycje Trójki – donosi portal Wirtualnemedia.pl.

 

Publiczna rozgłośnia wystąpiła o zastrzeżenie takich znaków towarowych jak „Trzy kwadranse Jazzu”, „Markomania”, „AnagrammarganA”, „Trójka Żąda Debiutów”, „Serwis Trójki”, „Trójkowo Rockowo”, „Trójka Budzi”, „Raport o stanie świata”, „Trójkowo Filmowo”, „Muzyczna poczta UKF”, „Świąteczna poczta UKF”, „Trzy wymiary gitary” czy „Strefa Rock’n’Rolla wolna od Angola”. Na liście znalazły się również audycje dziennikarzy Radia Nowy Świat – Wojciecha Manna („Manniak po ciemku”) i Jana Młynarskiego („Dancing, salon, ulica”) oraz nazwy, które nawiązują do startującego niebawem Radia 357 („Klub 357”, „Club 357”, „Klub 3/5/7”).

 

Polskie Radio tłumaczy, iż tytuły te „już dziś należą do Polskiego Radia S.A., a ich zastrzeżenie w Urzędzie Patentowym jako znaków towarowych jest przejawem dbałości o interes nadawcy publicznego i ma na celu zabezpieczenie Polskiego Radia S.A. przed szeroko pojętymi nieuczciwymi praktykami rynkowymi”.

 

W komunikacie podpisanym przez Monikę Kuś z biura zarządu PR, który cytuje serwis Wirtualnemedia.pl, dodano również, że „w przeważającej liczbie przypadków tytuły te zostały zaproponowane przez Polskie Radio S.A. lub osoby działające w jego imieniu, a kojarzone z nimi osoby są jedynie redaktorami prowadzącymi”.

 

Wcześniej już pojawiła się informacja o złożeniu przez Polskie Radio wniosku o zastrzeżenie nazwy audycji „Muzyka Ciszy” prowadzonej niegdyś w Trójce przez Marka Niedźwieckiego.

 

opr. jak, źródło: Wirtualnemedia.pl, fot. Wikipedia