Pracownicy Polskiego Radia w sprawach dotyczących firmy mogą się wypowiadać w mediach wyłącznie za zgodą zarządu spółki, ze szczególną starannością powinni też traktować swoją aktywność w mediach społecznościowych – tak wynika z zarządzenia prezes PR Agnieszki Kamińskiej.
Szefowa Polskiego Radia wydała w poniedziałek zarządzenie w sprawie polityki komunikacyjnej nadawcy, które opublikował m.in. portal Wirtualnemedia.pl. Czytamy w nim, że z mediami w sprawach dotyczących spółki może kontaktować się wyłącznie rzecznik prasowy firmy, natomiast inni pracownicy mogą wypowiadać się w mediach wyłącznie za zgodą zarządu radia i po ustaleniu tematu rozmowy.
Wszystkie próby kontaktu mediów np. w sprawie wywiadu, czy też innej wypowiedzi, muszą być zgłaszane rzecznikowi, bądź zarządowi.
W dokumencie znalazł się również zapis o tym, że pracownicy Polskiego Radia mają „ze szczególną starannością traktować swoje wypowiedzi w mediach społecznościowych, które przestały być kanałem prywatnej komunikacji”.
Polskie Radio tłumaczy, że zarządzenie doprecyzowuje obowiązujące już od kilku lat w Polskim Radiu zapisy Regulaminu Organizacyjnego w zakresie kontaktów z mediami, a podobne zasady obowiązują we wszystkich znaczących spółkach medialnych.
jka, źródło: Wirtualnemedia.pl, fot. Wikipedia