Polskie Radio ustaliło politykę komunikacyjną

Pracownicy Polskiego Radia w sprawach dotyczących firmy mogą się wypowiadać w mediach wyłącznie za zgodą zarządu spółki, ze szczególną starannością powinni też traktować swoją aktywność w mediach społecznościowych – tak wynika z zarządzenia prezes PR Agnieszki Kamińskiej.

 

Szefowa Polskiego Radia wydała w poniedziałek zarządzenie w sprawie polityki komunikacyjnej nadawcy, które opublikował m.in. portal Wirtualnemedia.pl. Czytamy w nim,  że z mediami w sprawach dotyczących spółki może kontaktować się wyłącznie rzecznik prasowy firmy, natomiast inni pracownicy mogą wypowiadać się w mediach wyłącznie za zgodą zarządu radia i po ustaleniu tematu rozmowy.

Wszystkie próby kontaktu mediów np. w sprawie wywiadu, czy też innej wypowiedzi, muszą być zgłaszane rzecznikowi, bądź zarządowi.

 

W dokumencie znalazł się również zapis o tym, że pracownicy Polskiego Radia mają „ze szczególną starannością traktować swoje wypowiedzi w mediach społecznościowych, które przestały być kanałem prywatnej komunikacji”.

 

Polskie Radio tłumaczy, że zarządzenie doprecyzowuje obowiązujące już od kilku lat w Polskim Radiu zapisy Regulaminu Organizacyjnego w zakresie kontaktów z mediami, a podobne zasady obowiązują we wszystkich znaczących spółkach medialnych.

 

jka, źródło: Wirtualnemedia.pl, fot. Wikipedia