Lokalni wydawcy tworzą pierwszy w Polsce Klaster Mediów Lokalnych „Lokalsi”, którego celami są m.in. współpraca na coraz trudniejszym rynku, wspólne sprostanie wyzwaniom technologicznym oraz budowanie przyjaznego środowiska dla małych mediów.
Jak tłumaczą pomysłodawcy tej inicjatywy, klaster, którego formuła opiera się na tzw. sieci współpracy, ma integrować małych, lokalnych wydawców internetowych i prasowych z całej Polski bez względu na formalne członkostwo w istniejących na rynku stowarzyszeniach czy organizacjach branżowych.
– Zależy nam, aby środowisko mediów lokalnych przemówiło wspólnym głosem – mówi Piotr Piotrowicz, prezes Południowej Oficyny Wydawniczej oraz szef Stowarzyszenia Mediów Lokalnych. – Chcemy doprowadzić do sytuacji, w której dotychczas rozproszony głos mediów lokalnych zyska siłę, będzie zauważalny na rynku polskich mediów. Nie ma prawdziwej demokracji bez wolnych mediów, także na poziomie lokalnym. Nie wolno o tym zapominać.
Członkowie klastra chcą skupić się na kilku kluczowych aspektach m.in. integracji technologicznej i reklamowej, procesach automatyzacji, a także budowania przyjaznego środowiska dla małych mediów.
Szczegóły działania Klastra Mediów Lokalnych mają zostać przedstawione w przyszłym tygodniu na konferencji prasowej.
opr. jka, źródło: KML