Tygodniki opinii w kwietniu: dalszy ciąg spadków sprzedaży

W kwietniu 2020 roku wszyscy wydawcy tygodników opinii odnotowali spadki sprzedaży. Najbardziej w dół poszedł wynik „Gościa Niedzielnego”, którego dystrybucja w kościołach została bardzo ograniczona z powodu pandemii koronawirusa.

 

Liderem sprzedaży w kwietniu została „Polityka”, której średnia sprzedaż wyniosła 90 084 egz. i była o 9,92 proc. mniejsza niż w tym samym miesiącu rok wcześniej – wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”. Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Polska”. Tygodnik ten zanotował spadek o 5,54 proc. do 73 331 egz. Sprzedaż „Gościa Niedzielnego”, który uzupełnia pierwszą trójkę, wyniosła 66 018 egz., po spadku aż o 44,60 proc.

 

Kolejne miejsca wyglądają następująco: „Sieci”  – 38 361 egz., (spadek o 9,12 proc.), „Do Rzeczy” –  29 372 egz. (spadek o 12,93 proc.), „Tygodnik Powszechny” – 26 741 egz. (spadek o 10,97 proc.), „Gazeta Polska” – 20 483 egz. (spadek o 4,01 proc.), „Przegląd” – 13 851 egz. (spadek o 14,84 proc.).

 

jka, źródło: Wirtualnemedia.pl