Tylko jeden ogólnopolski dziennik poprawił sprzedaż w 2019 roku

W ubiegłym roku średnia sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich należących do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy była niższa o 7,7 proc. niż rok wcześniej. Jedynym tytułem ze wzrostem był „Puls Biznesu”.  

 

Liderem w tym segmencie pozostaje „Fakt”, którego średnia sprzedaż w 2019 roku wyniosła 215 508 egz. i była gorsza o 9,34 proc. niż w 2018 r. – wynika z danych ZKDP. Na drugim miejscu był „Super Express” z wynikiem 112 932 egz.  (spadek o 4,01 proc.), a na trzecim „Gazeta Wyborcza”, której wynik spadł o 9,16 proc. do 85 873 egz.

 

Kolejne pozycje zajęły: „Rzeczpospolita” – 42 076 egz. (spadek o 6,61 proc.), „Dziennik Gazeta Prawna” – 35 353 egz. (spadek o 7,39 proc.), „Przegląd Sportowy” – 20 875 egz. (spadek o 12,41 proc.), „Gazeta Polska Codziennie” – 13 239 egz. (spadek o 13,87 proc.), „Puls Biznesu” – 9 582 (wzrost o 2,62 proc.), „Parkiet” – 3 819 egz. (spadek o 0.10 proc.).

 

W grudniu 2019 roku na czele wyników sprzedaży również był „Fakt”. Średnia sprzedaż tego dziennika w porównaniu do grudnia 2018 roku zmniejszyła się o 1,49 proc. do 209 446 egz. Wiceliderem był „Super Express” ze sprzedażą na poziomie 111 106 egz., po spadku o 4,50 proc. Trzecią pozycję zajęła „Gazeta Wyborcza”  – 85 800 egz. (spadek o 12,64 proc.). Kolejne miejsca wyglądają następująco: „Rzeczpospolita” – 42 023 egz. (spadek o 5,99 proc.). „Dziennik Gazeta Prawna” – 35 034 egz. (spadek o 7,26 proc.), „Przegląd Sportowy” – 18 802 egz. (spadek 6,94 proc.), „Gazeta Polska Codziennie” – 12 774 egz. (spadek o 13,26 proc.), „Puls Biznesu” – 9 702 egz. (spadek o 2,60 proc.), „Parkiet” – 3 679 egz. (spadek o 3,44 proc.).

 

jka, źródło: Wirtualnemedia.pl