W lutym spadła sprzedaż wszystkich dzienników

Największy spadek sprzedaży wśród dzienników ogólnopolskich w lutym zanotował „Dziennik Gazeta Prawna”, najmniej stracił „Puls Biznesu”.

 

Liderem sprzedaży w tym segmencie jest „Fakt” , którego średnia sprzedaż w lutym 2020 r. wyniosła 212 426 egz. i była o 6,94 proc. mniejsza niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku – wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”. Na drugim miejscu ze sprzedażą na poziomie 111 284 egz. znalazł się „Super Express”, którego wynik zmniejszył się o 4,20 proc. Trzecią lokatę zajęła „Gazeta Wyborcza”. Wynik tego tytułu spadł o 12,57 proc. do 80 661 egz. Pierwszą piątkę uzupełniają „Rzeczpospolita” – 39 385 egz. (spadek o 4,34 proc.) i „Dziennik Gazeta Prawna” – 32 301 egz. (spadek o 15,39 proc.).

 

– Duży udział w sprzedaży „Dziennika Gazety Prawnej” miały wydania z testami i arkuszami egzaminacyjnymi dla ósmej klasy, ich sprzedaż osiągnęła ponad 109 000 egz., co dało ponad 5 000 egz. na jedno wydanie DGP. W tym roku Egzamin ósmoklasisty wydaliśmy w marcu. Stąd taka różnica w sprzedaży – tłumaczy Mirosława Piotrowska, PR manager Infor Biznes, cytowana przez portal Wirtualnemedia.pl.

 

Kolejne pozycje zajęły: „Przegląd Sportowy” – 19 275 proc. (spadek o 13,32 proc.), „Gazeta Polska Codziennie” – 12 379 egz. (spadek o 10,96 proc.), „Puls Biznesu” – 9 347 egz. (spadek o 1 proc.), „Parkiet” – 3 809 egz. (spadek o 2,88 proc.).

 

jka, źródło: Wirtualnemedia.pl