Portal Onet.pl, radio RMF FM i telewizja TVN24 – tak wygląda listopadowe podium rankingu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”, przygotowywanego co miesiąc przez Instytutu Monitorowania Mediów.
Na informacje z Onet.pl powoływano się w listopadzie 4971 razy. Wśród najczęściej cytowanych materiałów z tego portalu Onet.pl był m.in. artykuł Konrada Mzyka na temat znaczących różnic pomiędzy Donaldem Trumpem a Joe Bidenem w planach i działaniu na rzecz klimatu, środowiska i gospodarki USA.
Rozgłośnia RMF FM może się pochwalić 4304 wzmiankami, tak dobry wynik zawdzięcza m.in. oświadczeniu posła Prawa i Sprawiedliwości Lecha Kołakowskiego w programie „Poranna rozmowa RMF FM” o odejściu z klubu PiS i planach założenia nowego koła poselskiego.
Telewizja TVN24 cytowana była 3454 razy, jednym z najbardziej popularnych materiałów tej stacji w listopadzie była rozmowa z Adamem Hofmanem w „Faktach po Faktach”, w której odniósł się do sprawy kontrowersyjnych rozmów z właścicielem Getin Banku Leszkiem Czarneckim i zapowiedział Romanowi Giertychowi pozew za zniesławienie.
Za najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe uznano w listopadzie „Rzeczpospolitą” (3030 cytowań), „Dziennik Gazetę Prawną” (2242 wzmianki) oraz „Gazetę Wyborczą” (2014 cytowań).
W kategorii stacji telewizyjnych za TVN24 znalazły się Polsat News (2137 wzmianek) oraz TVP Info (1387 cytowań).
Wśród rozgłośni radiowych pierwszą trójkę, poza RMF FM, uzupełniły jeszcze Radio ZET (1746 wzmianek) i Polskie Radio24 (797 cytowań).
Dwa kolejne miejsca podium, za Onetem, w kategorii portali internetowych, przypadły Wirtualnej Polsce (2918 wzmianek) i Money.pl (1066 cytowań).
opr. jka, źródło: Instytut Monitorowania Mediów