Verlagsgruppe Passau: Sprzedaż Polska Press ze względów strategicznych

Do informacji o przejęciu Polska Press przez PKN Orlen odniósł się właściciel tego wydawnictwa, firma Verlagsgruppe Passau.

 

Alexander Diekmann, dyrektor zarządzający i udziałowiec Verlagsgruppe Passau odpowiedzialny za działalność w Polsce, cytowany w komunikacie prasowym, zaznaczył, że w ciągu ostatnich dwóch dekad udało się stworzyć jedną z największych firm medialnych w Polsce. – Zdecydowaliśmy się na sprzedaż ze względów strategicznych. Transakcja pozwoli nam kontynuować realizację strategii rozwoju, którą zapoczątkowaliśmy w ostatnich latach, w szczególności w Niemczech. Rodzina Diekmann pragnie podziękować kierownictwu i wszystkim pracownikom Polska Press za doskonałą i owocną współpracę w ciągu ostatnich 26 lat. Jesteśmy przekonani, że nowy właściciel zapewni Polska Press perspektywy dalszego rozwoju – skomentował Alexander Diekmann

 

7 grudnia PKN Orlen podpisała umowę przedwstępną nabycia 100 proc. udziałów w spółce Polska Press. Zaznaczono, że umowa kupna obejmuje biznes prasowy, internetowy i poligraficzny. Na transakcję musi się jeszcze zgodzić prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

opr. jka, źródło: Polska Press