Home / Z życia mediów  / Koniec tygodnika „Wprost” w wersji drukowanej

Koniec tygodnika „Wprost” w wersji drukowanej

Ostatnie papierowe wydanie „Wprost” ukaże się w poniedziałek, 30 marca 2020 roku – poinformował zarząd  PMPG Polskie Media, wydawca tygodnika. Od kwietnia pozostaną tylko serwis wprost.pl i e-wydania.

 

W komunikacie spółka tłumaczy swoją decyzję sytuacją w kraju spowodowaną przez pandemię koronawirusa.

 

„W związku z ogłoszeniem w dniu 20 marca 2020 roku stanu Epidemii, a wcześniej stanu zagrożenia epidemiologicznego, wprowadzone zostały w całym kraju ograniczenia i zalecenia dla obywateli oraz przedsiębiorców.  Przynoszą one negatywne skutki w postaci ograniczenia liczby sprzedawanych egzemplarzy, co za tym idzie spadek przychodów uzyskiwanych ze sprzedaży egzemplarzowej i powierzchni reklamowej oraz braku możliwości organizacji zaplanowanych wydarzeń pod patronatem marki Wprost” – czytamy w komunikacie.

 

Zapewniono, że rezygnacja z wydawania drukowanej wersji tygodnika nie oznacza rezygnacji z przygotowywania jego cyfrowej wersji.

 

„Pogłoski o śmierci prasy drukowanej nie wydają się przedwczesne i przesadzone.  Prasa jaką znamy odchodzi w przeszłość” – powiedział Michał M. Lisiecki założyciel PMPG, cytowany w komunikacie. –   „Mamy do czynienia z sytuacją wysoce nieprzewidywalną.  Trudno się przygotować na coś takiego jak obecna pandemia.  Im szybciej przystosujemy się do nowej sytuacji tym większe szanse na przetrwanie firmy. Mamy plan na zmianę i go dynamicznie wdrażamy.  Marka „Wprost” jest liderem wśród serwisów internetowych tygodników opinii. I w tym kanale cyfrowej dystrybucji treści będzie się dalej rozwijać”.

 

Z funkcji redaktora naczelnego „Wprost” zrezygnował Marcin Dzierżanowski.

 

„Smutny dzień. Dziś wydawca Wprost podjął decyzję o zakończeniu wydawania papierowej wersji tygodnika. W gazecie tej przeszedłem wszystkie szczeble dziennikarstwa – od dziennikarza do naczelnego. Nie przyjąłem propozycji pozostania w wydawnictwie w innej roli. Dziękuję Zespołowi, który udało się stworzyć i zintegrować. Do zobaczenia w bardziej sprzyjających okolicznosciach!” – napisał na Facebooku.

 

jka, źródło: PMPG Polskie Media

 

Jaki wpływ może mieć pandemia koronawirusa na rynek prasy drukowanej? Przeczytaj analizę Mirosław Usidusa.

 

 

 

Podziel się!

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close