Niektóre prywatne media protestują pod hasłem „Media bez wyboru” przeciwko planom wprowadzenia składki od przychodów reklamowych.
Do akcji przyłączyły się kanały Grupy Telewizji Polsat, TVN Grupy Discovery i Telewizji Puls, w środę zamiast programów, na czarnej planszy, nadawały komunikat: „Tu miał być Twój ulubiony program. Przepraszamy naszych widzów i partnerów handlowych. Dziękujemy za zrozumienia i wsparcie” i odsyłały do listu otwartego w serwisach internetowych. W ramach protestu, na niektórych portalach, np. Onet.pl, czy Interia.pl nie można było przeczytać żadnego artykułu. Drukowane dzienniki opublikowały zaś list otwarty podpisany przez 40 prywatnych firm z branży mediów. Napisano w nim, że planowana składa „to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media”, a wprowadzenie jej będzie oznaczać m.in. „osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, co znacznie ograniczy społeczeństwu możliwość wyboru interesujących go treści” oraz „ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści. Ich produkcja daje obecnie utrzymanie setkom tysięcy pracowników i ich rodzinom oraz zapewnia większości Polaków dostęp do informacji, rozrywki oraz wydarzeń sportowych w znaczącej mierze bezpłatnie.”
Sygnatariuszami listu są: Agencja Wydawnicza AGARD Ryszard Pajura, Agora S.A., AMS S.A., Bonnier Business, Burda Media Polska, CANAL+, Dziennik Trybuna, Dziennik Wschodni, Edipresse Polska, Eleven Sports Network sp. z o.o., Gazeta Radomszczańska, Green Content sp. z o.o., Gremi Media S.A., Grupa Eurozet, Grupa Interia.pl sp. z. o.o., Grupa Radiowa Agory sp. z o.o., Grupa RMF, Grupa Wirtualna Polska, Grupa ZPR, Helios S.A., Infor Biznes, Kino Polska TV S.A., Lemon Records sp. z o.o., Marshal Academy, Music TV sp. z o.o., Muzo.fm sp. z o.o., naTemat.pl, Polityka, Polska Press Grupa, Ringier Axel Springer Polska, STAVKA sp. z o.o., Superstacja sp. z o.o., Telewizja Polsat sp. z o.o., Telewizja Puls sp. z o.o., TIME S.A., TV Spektrum sp. z o.o., TVN S.A., Tygodnik Powiatu Wołowskiego Kurier Gmin, Tygodnik Powszechny, Wydawnictwo Bauer, Wydawnictwo Dominika Księskiego Wulkan, Wydawnictwo Magraf, Wydawnictwo Nowiny, Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze – Tygodnik Podhalański.
O projekcie składki od reklam pisaliśmy TUTAJ, opinie: Łukasza Warzechy TUTAJ, Adama Sochy TUTAJ, komentarz Wojciecha Pokory TUTAJ, analiza Zbigniewa Brzezińskiego TUTAJ
opr. jka, źródło: Wirtualnemedia.pl